دل سوخته ای در فراق استاد

دو هزار ملک بخشد شه عشق هرزمانی ....من از و بجز جمالش طمعی دگر ندارم

دل سوخته ای در فراق استاد

دو هزار ملک بخشد شه عشق هرزمانی ....من از و بجز جمالش طمعی دگر ندارم

عناصر ابرار کیانند

بسم الله الرحمن الرحیم . الحمد لله رب العالمین . و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین .

السلام علیکم یا اهل بیت النبوة و موضع الرسالة و مختلف الملائکة و مهبط الوحی و معدن الرحمة و و خزان العلم منتهی الحلم و اصول الکرم و قادة الامم و اولیاء النعم و عناصر الابرار.

از جمله ویژگی هایی که قرآن برای ابرار بیان فرموده، وفای به نذر است، در سوره دهر آیۀ 7 فرمود: « یوفون بالنذر» یعنی ابرار روحیه تعهد و وفاداری را دارند

بحث پیرامون شأن نزول این آیه در ارتباط با امیر المؤمنین علی بن ابی طالب(ع) ، فاطمه زهرا(س) ، حسن و حسین و فضه (سلام الله علیهم اجمعین » بود که نذری را کرده بود که مبسوطاً در روایتی از تفسیر البرهان بیان شد.

ادامه مطلب ...

شناخت هاى ناقص و شناخت هاى کامل

بدیهى است که انسان هر چه از ابزار بیشتر و کارآمدترى استفاده کند، به معارف بیشترى نائل مى گردد و شناخت عمیق و کامل ترى به دست مى آورد. چنانکه عدم استفاده از تمامى ابزار و عوامل شناخت ، یا استفاده ناقص از آنها از شناخت آدمى مى کاهد.
تفاوت جهان بینى الهى وجهان بینى مادّى از همین جاست که مادّى گراها از تمامى ابزار و عوامل شناخت استفاده نمى کنند و على رغم ادّعایى که دارند، شناختشان ناقص ‍ است . مانند قصّابى که فقط به وسیله کارد و بدون کمک گرفتن از وسایل وموادّ دیگر، در اندیشه شناختِ اعضا، وعناصر گوسفند باشد.

ادامه مطلب ...