دل سوخته ای در فراق استاد

دو هزار ملک بخشد شه عشق هرزمانی ....من از و بجز جمالش طمعی دگر ندارم

دل سوخته ای در فراق استاد

دو هزار ملک بخشد شه عشق هرزمانی ....من از و بجز جمالش طمعی دگر ندارم

عارف صمدانی حضرت آیة الله محمد شاه آبادی: آیت الله صدر زنده هستن

 حضرت آیت الله العظمی شیخ محمد شاه آبادی در حاشیه درس اصول اعتقادات در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت امام موسی صدر، در این باره نکات جالبی را اشاره فرمودند. سؤال مطرح شده این بود: «از شما نقل شده است که فرمودید آیت الله صدر زنده است. آیا این نظر متعلق به شماست و دیدگاه شما در این باره چیست؟» که معظم له اینگونه پاسخ فرمودند:


ادامه مطلب ...

زندگی نامه حضرت آیت الله مهدی احدی

زندگی نامه فقیه اخلاقی، مفسر قرآن کریم و فیلسوف عالی قدر حضرت آیت الله احدی

سال 1341، خاندان شیخ محمود احدی نژاد عالم برزگ بابل منتظر و نگران، با خود می گویند آیا کودک سالم به دنیا خواهد آمد یا نه؟ شیخ محمود به عنوان پدربزرگ مولود نه تنها اضطرابی ندارد بلکه با آرامشی خاص به دیگران می نگرد.

حاج شیخ مژدگانی؛ پسر است.... و بدین گونه یکی از مفسران گرانقدر معاصر پا به عرصه وجود گذاشت...

ادامه مطلب ...

زندگی نامه حضرت آیت الله سید ابوالحسن مولانا


27جمادى الاول سال 1343 هجرى قمرى برابر با چهارشنبه سوم دى ماه سال 1303 هجرى شمسى، اولین بار بیت آیت‏الله حاج سیدعلى مولاناى تبریزى درنجف اشرف با قدوم کودکى متبرک شد که پدر نام وى را «سید ابوالحسن‏» نهاد .

نسبت‏خاندان مولانا به امام هفتم معصوم، حضرت موسى بن‏جفعر (ع) مى‏رسد . تحصیل درعلوم دینى و تفقه در خاندان مولانا تبریزى موروثى است .

سید ابوالحسن سه ساله مى‏شود که دوره درس پدرشان درحوزه علمیه نجف به اتمام مى‏رسد و به همراه والدین به تبریز، زاد بوم اجدادى مى‏برگردد .

مادر مکرمه سید ابوالحسن، فرزند حاج على‏اکبر جلال الف از تجار شناخته شده معروف و مذهبى تبریز بود .



ادامه مطلب ...

افسوس

    رفتیم و به آن قامت رعنا نرسیدیم            ما جلوه پرستان به تماشا نرسیدیم

چون موج سرابیم درین وادی خونخوار        هر چند تپیدیم به دریا نرسیدیم

  اعجاز  لبت  بود  علاج  دل  بیمار               ما درد نصیبان به مسیحا نرسیدیم

بستیم حزین از حرم و بتکده محمل

اما به در کعبه دلها نرسیدیم

نکته اخلاقی در مورد زیارت حضرت معصومه (س)


حضرت استاد حسینی آملی در یکی از جلسات درس صحیفه سجادیه در مورد کارهای روزانه طلاب اینگونه سفارش کردند که :طلابی که در جوار حرم کریمه اهل بیت زندگی می کنند نباید از زیارت ایشان دست بکشند و همچنین فرمودند:

ادامه مطلب ...

خاطره ای جالب از قطب العارفین


روزی حضرت آیت الله حاج مهدی احدی فرموودند: در همین سفر اخیر که به کربلا داشتم (تابستان 1389) از طرف بعثه آیة الله العظمی خامنه ای به بنده گفتند در حرم حضرت اباعبدلله الحسین علیه السلام سخنرانی کنید. بنده هم با توجه به اینکه آمادگی نداشتم اما دستور دوستان رو اجابت کردم و ساعتی در صحن شریف حضرت به سخنرانی پرداختم، بعد از اینکه سخنرانی بنده تمام شد از پشت بلندگو اعلام کردند که این حقیر از شاگردان حضرت آیة الله العظمی بهجت قدس سرة هستم، این مطلب باعث شد مردم به من بنده لطف کنند وگرنه بنده که قابل نبودم

یکی از پیرمرد های عراقی برای بنده می گفت زمانی که آیة الله بهجت در مدت تحصیل در عراق به دیدار شیخ العرفا آیة الله العظمی آقا سید علی قاضی می رفتند، این عارف جلیل القدر در مقابل پای آیة الله بهجت تمام قد بلند می شد.


مستند «ظهور بسیار نزدیک است» دارای اشکالات اساسی است

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مستند «ظهور بسیار نزدیک است» از دو اشکال مهم برخوردار است، گفت: تطبیق و تعیین مصداق شخصیت‌ها و ادعای بسیار نزدیک‌ بودن ظهور، دو اشکال مهم این مستند است.


برای دیدن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید

درد دل

ای بلند از عرش اعلا رتبه اعلای  تو

ماسوا مست از نگاه نرگس شهلای نو

کی بتابد شعله شمشیر خون پالای تو

ای قبای پادشاهی راست بربالای تو

ای وجودت قبله جان وجهانی را مطاف

گرچه از ما سر نزد در آستانت جز خلاف


توحید هدف مشترک انبیاء

خداوند متعال تمامی انبیاء را با  یک هدف مشترک بسوی جهانیان مبعوث کرد تا مردم را به سوی آن هدف مهم رهنمون گردند.

ان هدف مهم جزء ایمان به یگانگی خدا چیزی دیگر نیست این ایمان به یگانگی خداوند متعال در  اصطلاح ؛عرفا،فلاسفه و متکلمین توحید نامیده می شود

ادامه مطلب ...

اقدامات اسلام‌ستیزانه کشیش افراطی آمریکایی همچنان ادامه دارد


با وجود انتقادات شدید از کلیسای تحت نظر «تری جونز» پس از قرآن‌سوزی، این کشیش افراطی با تأکید بر ادامه فعالیت‌های ضد‌اسلامی خود گفت: از سوزاندن قرآن متأسف نیستم و به‌زودی در برابر بزرگترین مسجد آمریکا تظاهرات خواهیم کرد.


برای دیدن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید