دل سوخته ای در فراق استاد

دو هزار ملک بخشد شه عشق هرزمانی ....من از و بجز جمالش طمعی دگر ندارم

دل سوخته ای در فراق استاد

دو هزار ملک بخشد شه عشق هرزمانی ....من از و بجز جمالش طمعی دگر ندارم

زندگی نامه حضرت آیت الله مهدی احدی

زندگی نامه فقیه اخلاقی، مفسر قرآن کریم و فیلسوف عالی قدر حضرت آیت الله احدی

سال 1341، خاندان شیخ محمود احدی نژاد عالم برزگ بابل منتظر و نگران، با خود می گویند آیا کودک سالم به دنیا خواهد آمد یا نه؟ شیخ محمود به عنوان پدربزرگ مولود نه تنها اضطرابی ندارد بلکه با آرامشی خاص به دیگران می نگرد.

حاج شیخ مژدگانی؛ پسر است.... و بدین گونه یکی از مفسران گرانقدر معاصر پا به عرصه وجود گذاشت...

نامش را مهدی گذاشتند.... پدرش وضع مالی خوبی داشت، ولی مهدی اغلب همراه پدربزرگ به مسجد می رفت، حاج شیخ محمود یگانه عالم آن زمان امیرکلا بود.  زمان تحصیل فرا رسیده بود و مهدی به قریه درزی کلای بابل، مکتب خانه «قرآن» می رود و تا سال دوم راهنمایی در بابل می ماند.

عشق به روحانیت به دلیل تأسی از شخصیت حاج شیخ محمود احدی و خاندان کریم و بزرگوارش که همه از خیرین بودند مانند مادر پدرش اش که در جوار حضرت اباعبدلله الحسین علیه السلام مدفون است، و از همه مهم تر بی حجابی معلمان مهدی را بر آن داشت تا رهسپار دیار بهشتیان، شهر مقدس قم شود. سال 1353، مهدی وارد حوزه علیمه قم می شود. از همان سال ها با اساتید بزرگوارش همچون حضرات آیات مرحومین محمد تقی بهجت، رضا بهاءالدینی، میرزا هاشم آملی، سید محمد رضا گلپایگانی، فاضل لنکرانی، علامه افغانی، اشتهاردی و  بزگان کنونی حوزه یعنی  علامه انصاری شیرازی، علامه حسن زاده آملی ، مکارم شیرازی، وحید خراسانی و جوادی آملی و سید محمد هاشمی شاهرودی مدظله  ... آشنا می شود و از محضر آنان کسب فیض می کند و در سال 1365 موفق به اخذ درجه اجتهاد از این بزرگواران می شود. برخی از اساتید حضرت آیت الله حاج شیخ مهدی احدی به شرح زیر است:

ادبیات عرب: مرحوم حجةالاسلام محمدعلی مدرس افغانی
لمعه: مرحوم حجةالاسلام محمدعلی مدرس افغانی
رائد الاصول: آیةالله مصطفى اعتمادى
فایةالاصول: مرحوم آیةالله محمد فاضل لنکرانى
المکاسب: مرحوم آیت‌الله ستوده و مرحوم آیةالله على پناه اشتهاردى
خارج اصول: آیةالله حسین وحید خراسانى، آیةالله ناصر مکارم شیرازی
خارج فقه: مرحوم آیةالله العظمی سید محمد رضا گلپایگانی، مرحوم آیةالله العظمی هاشم آملى ، آیةالله العظمی حسین وحید خراسانى آیت الله العظمی سید محمد هاشمی شاهرودی، آیت الله العظمی بهجت  شرح منظومه: شیخ العارفین علامه انصارى شیرازى مدظله
اسفار،عرفان: آیةالله عبدالله جوادى آملى و آیةالله حسن حسن زاده آملى


ایشان به طور کل در فلسفه از محضر: مرحوم علامه جعفری، علامه انصاری شیرازی، علامه حسن زاده آملی و علامه جواید آملی بهره جسته اند.

در عرفان از محضر: مرحوم آیت الله العظمی بهجت، مرحوم آیت الله العظمی بهاءالدینی، علامه حسن زاده آملی و علامه جوادی آملی کسب فیض نموده اند. معظم له از دوران نوجوانی مشغول تالیف و تحقیق می باشند. اولین کتاب خود را در سن 18 سالگی به نام « الزبدة فی شرح الهدایة» تالیف نمودند. برخی از کتب ایشان به شرح زیر است:
-
الزبدة فی شرح الهدایه
-
المباحث الادبیة
-
المباحث النحویة
-
جوان ترین امام سمبل جوانان
-
آموختنی هائی از عاشورا
-
رمزاشک
-
سیره ماه رمضان و روزه داران
-
حماسه عاشورا در 2 جلد
-
تصحیح عنوان الکلام
-
تفسیر فروغ بر پایه28 رشته علمی
معظم له در حال حاضر در حوزه علمیه قم مشغول به تدریس خارج اصول و دروس فقه می باشند که تقریرات خارج اصول معظم له به چاپ رسیده است. ایشان به دستور علامه جوادی آملی درس عرفانی در دفتر خویش شبهای 5 شنبه برگزار می نمایند که مورد توجه قشر زیادی از جوانان و طلاب است.

از خداوند منان طول عمر با عزت این عالم اهل معنا را خواستاریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد